Senin, 17 Februari 2014

Doa Suami untuk Istri




Bismillah….

Ya allah …ya Tuhan kami
Ampunilah dosa ku yang telah aku lakukan

Limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Berikanlah aku kekuatan mental dan phisik
Karuniakanlah aku dengan sifat keridhaan
Peliharalah lidahku dari kata-kata yang tak berguna, lidahku yang merupakan kelemahan terbesarku
Kuatkanlah semangatku melewati segala ujianMu
Berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah…Ya Rahman Ya Rahim..
Sekiranya isteri ku ini adalah pilihan Mu di atas Arsy
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Karuniakanlah aku sifat kasih dan ridha atas segala perbuatannya
Sekiranya isteri ku ini adalah bidadari untuk ku di Surga Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat kesabaran dan kelembutan untuk menghadapi dirinya
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya yang sungguh bagiku amat susah kulakukan
Jadikanlah istriku, ibu yang menjadi tiang agama anak-anakku dan aku. Menjadi tiang negara yang dibawahku

Sekiranya…
isteri ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu maka
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala tingkah lakunya

Ya Allah… Tuhan Yang Maha Mengetahui segala sesuatu..
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kekhilafan dan segala dosa yang sudah aku lakukan

Sekiranya aku tersilap membuat keputusan..
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau ridhai

Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai suami..
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu

Sekiranya aku ingkar dan durhaka Berikanlah aku
petunjuk kearah rahmat Mu

Ya Allah sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu..
Aku buta tanpa bimbinganMu. .
Aku cacat tanpa hidayahMu..
Aku hina tanpa RahmatMu..

Ya Allah.. Ya Muqallibal Qulub
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cobaanMu
Jadikanlah aku suami yang di sayangi isteri

Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi suami yang terbaik bagi dirinya

Hanya padaMu Ya Allah ku mohon segala harapan
Semua yang kulakukan adalah semata untuk kebahagiaan istri dan anakku, tapi mungkin dengan segala kekuranganku sebagai manusia aku kadang ditafsirkan salah

Hanya Engkau yang bisa membimbingku
Hanya Engkau letak tawakalku

Karena aku sadar HINAnya aku
Karena aku INSAN LEMAH yang sering keliru
Kerana aku SERING LUPA dengan keindahan dunia ini
Karena KURANG KESABARAN ku menghadapi ujian dariMu

Karena itu aku pasrah dengan segala keputusanMu

Ya Allah ..
Sesungguhnya diriku ini Hanyalah HambaMu yang LEMAH dan FAKIR
Limpahkan lah rumah tanggaku dengan penuh mawaddah
Jadikanlah rumah tanggaku sebagai rumah tangga yang sakinah

Setiap keberhasilan yang ada dalam keluarga kami, adalah semata keberhasilan istri dan anakku sebagai hambaMU
dan setiap dosa yang mereka lakukan adalah semata karena aku yang kurang pandai sebagai nahkoda bahtera keluargaku

Aku memohon ampun kepadaMu Ya allah , atas segala Dosa-dosa yang telah aku lakukan
Amin

Amin Ya Rabbal Allamin..

DENGAN SEGALA YANG AKU MILIKI atas nama Tuhanku
Aku mencintai mu wahai ibu dari anakku

0 komentar:

Posting Komentar

WENTI MUHARISA KERRY © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute